Friday 11 July 2014

Darah tinggi saat hamil?


Assalamualaikum semua..

Anda ibu hamil? Menghadapi masalah darah tinggi ketika hamil? Sebelum0sebelum ni xde pon kan, time preggy neh macam-macam penyakit pulak datang ye. Ujian ibu hamil, macam-macam ada yang morning sickness teruk sampai terpaksa MC berbulan-bulan, ada yang mslh HB rendah, ada yang terkena diabetis, xkurang jugak yang terkena darah tinggi.

Sabar la ye ibu-ibu sekalian. Insya Allah segalanya ujian terbaik buat kita. Semoga kita kuat dalam menghadapi ujian ini dalam melahirkan zuriat dan khalifah Allah ke muka bumi ini. 

Ingin saya kongsikan di sini, seoirang ibu yang tengah hamil 5 bulan menghadapi masalah darah tinggi even dari sebelum preggy lagi beliau sememangnya menghadapi masalah ini. Tapi bila preggy neh perasaan risau lain macam sikit kan. Macam-macam fikir, takut nanti ada effect kat baby ke, nanti bahaya tak bila dah nak bersalin. Sebagai ibu seharusnya perasaan risau tu melebihi segala-galanya kann..

Okey, mari saya kongsikan, beliau telah mencuba Omega Guard Shaklee bagi mengatasi masalah darah tingginya. Alhamdulillah selepas pengambilan lebih kurang 2 minggu masalah darah tinggi belaiu kembali normal. Bacaan sangat cantik. 




Bagaimana Omega-3 membantu menurunkan tekanan darah tinggi?

Omega-3 menurunkan paras trigliserida, kolesterol ‘jahat’ iaitu LDL dan menaikkan paras kolesterol ‘baik’ iaitu HDL. Kajian di Barat menunjukkan ikan yang berlemak seperti ikan salmon, tuna, sardin, makerel dan trout mempunyai kandungan omega-3 yang amat tinggi. Secara teorinya saintis berpendapat, omega-3 akan memperlahankan pemendapan kolesterol pada dinding saluran darah dan mengurangkan ‘inflamasi’ mikro di seluruh tubuh manusia. Oleh kerana itu pemakanan ikan setiap hari amat digalakkan sebagai sebahagian dari cara pemakanan yang sihat yang boleh menurunkan paras kolesterol.


Testimoni:



===========================================
Berminat & ingin dapatkan produk SHAKLEE ?? Hubungi :
☞ Norhidayah Che Man (SID : 911885)
☞ Call/SMS/Whatsapp : 017-9120329
☞ Fanpage : Healthcare Shoppe

===========================================

Jangan risau dan ragu2 kerana SHAKLEE :
☑ DIJAMIN HALAL
☑ MENDAPAT KELULUSAN KKM
☑ PRODUK SEMULAJADI
☑ TIADA KESAN SAMPINGAN
☑ TERBUKTI BERKESAN



No comments:

Post a Comment