Wednesday 20 August 2014

Pantang Larang dan Tips Semasa Pengambilan Supplement Shaklee

Assalamualaikum semua.. 

Hari ni saya nak kongsikan sedikit pantang larang dan juga tips dalam pengambilan supplement Shaklee. Jangan main telan je ye. Tapi jangan risau pantang larang ini simple tetapi sangat penting untuk anda amalkan bagi mendapatkan kesan yang maksimum kepada kesihatan anda.





1. Alfalfa Complex TIDAK BOLEH DIAMBIL bersama Vitamin E Complex dan GLA Complex kerana kandungan Vitamin E boleh mengganggu penyerapan Alfalfa dalam badan. Untuk pengetahuan anda, GLA Complex juga mengandungi Vitamin E ye.

2. Vitalea mengandungi ZAT BESI dan seeloknya TIDAK DIAMBIL bersama produk tenusu atau minuman bersusu dan juga OSTEMATRIX. Ini kerana kalsium akan menghalang penyerapan iron atau zat besi.

3.  Elakkan minuman bercaffein semasa mengambil vitamin kerana caffein akan mengurangkan keberkesanan penyerapan vitamin.

4. Pesakit Talasemia TIDAK BOLEH mengambil VITALEA kerana vitalea mengandungi iron.

5. Ibu mengandung TIDAK BOLEH mengambil Vitamin E, Alfalfa, GLA, Vivix, Cinch, Carotamax, Lecithin, Nutriferon (kecuali dengan saranan doktor). Vitamin2 yang tinggi antioksidan tidak digalakkan diambil di awal kandungan dikhuatiri si ibu akan mengalami risiko keguguran. Biasanya diawal kehamilan, imunisasi ibu memang rendah kerana hendak memberi laluan bayi membesar dalam rahim si ibu. Pengambilan vitamin yang meningkatkan antioksida boleh memberi risiko keguguran pada janin tadi. Maka, vitamin yang tidak boleh diambil seharusnya dihentikan sebaik sahaja mengetahui si ibu telah mengandung.

6. Ibu Menyusu TIDAK BOLEH mengambil Cinch (disarankan diganti dgn ESP kerana kandungan kalori yg rendah dalam cinch tidak mencukupi utk keperluan kalori ibu2 menyusu) dan Vivix.







1. Pengambilan protein seperti ESP dan CINCH SHAKE seeloknya di ambil pada WAKTU PAGI semasa perut kosong kerana kadar metabolisme kita tinggi pada waktu pagi.

2. OSTEMATRIX digalakkan untuk diambal pada WAKTU MALAM sebelum tidur untuk membantu penyerapan kalsium dalam badan semasa tidur.

3. VITALEA digalakkan diambil bersama VITAMIN C kerana zat besi di dalam Vitalea memerlukan Vitamin C supaya nutrisinya lebih mudah diserap oleh badan.

4. Sekiranya anda DEMAM atau SELSEMA, anda DIGALAKKAN mematahkan VITAMIN C semasa pengambilan untuk menggalakkan penyerapan yang lebih baik kepada sistem badan.




Semoga tips ini juga boleh membantu anda dalam pengambilan Shaklee yang betul dan memberi kesan yang positif kepada kesihatan anda dan juga keluarga 


===========================================
Berminat & ingin dapatkan produk SHAKLEE ?? Hubungi :
☞ Norhidayah Che Man (SID : 911885)
☞ Call/SMS/Whatsapp : 017-9120329
☞ Fanpage : Healthcare Shoppe

===========================================

Jangan risau dan ragu2 kerana SHAKLEE :
☑ DIJAMIN HALAL
☑ MENDAPAT KELULUSAN KKM
☑ PRODUK SEMULAJADI
☑ TIADA KESAN SAMPINGAN
☑ TERBUKTI BERKESAN

No comments:

Post a Comment