Thursday 25 July 2013

Asma di kalangan kanak-kanak

Asthma atau  'Bronchiol asthma' bererti seseorang itu mengidap penyakit dimana salur-salur pernafasannya  akan mengecil ketika asthma menyerang. Inilah yang menyebabkan seseorang itu sukar bernafas dan nafasnya akan berbunyi. Peringkat kedua asthma adalah apabila berlaku radang 'inflamation' di dinding-dinding salur pernafasan tersebut atas tindakbalas badan. Dalam keadaan biasa dan normal kanak-kanak itu tidak mempunyai apa-apa tanda, kerana proses pengecilan itu adalah sementara. Walaupun asthma secara amnya seperti penyakit biasa, tetapi kadangkala penyakit asthma yang teruk boleh juga menyebabkan maut dan asthma yang tidak terkawal boleh menyebabkan kanak-kanak itu mempunyai tumbesaran yang terganggu.


Simpton-simpton asthma bg kanak-kanak

·         Sesak nafas. Menghembus nafas menjadi semakin sukar dan abdomen mungkin dikempiskan semasa anak bernafas.
·         Rasa lemas.
·         Bunyi nafas yang berdehit.
·         Batuk yang berterusan.
·         Bibir kelihatan biru (sianosis) disebabkan kekurangan oksigen.


Bagaimana ia membantu??

Omega Guard - "Omega-3 fatty acids are known to reduce inflammation. because asthma is a disease caused by airway inflammation that leads to airway hyper-responsiveness and airway narrowing, and because Eskimos who eat large amounts of fish have a low rate of asthma, researchers theorized thst fidh oil might benefit asthma sufferers" - LiveStrong

Omega Guard Shaklee adalah minyak ikan terbaik di dunia. Ia terdiri daripada 7 asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA (Eicosa Pentaenoic Acid), DHA (Docosa Hexaenoic Acid), ALA dan lain-lain. 

Omega Guard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari 3 molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dibawah suhu rendah yang terjaga. proses ini menumpukan kepada penghasilan asid lemak omega-3 yang asli dan menghilangkan pencemaran termasuk logam berat, merkuri, kadmium dan sebagainya yang terdapat didalam kebanyakkan jenis ikan.

Omega Guard juga 50% lebih pekat dari mana2 produk dipasaran. 


Mealshakes - mengandungi multivitamin, mineral serat dan protein. Kanak-kanak yang sering jatuh sakit selalunya mempunyai antibodi yang lemah. Sel yang tidak sihat juga menyebabkan zat dari makanan yang dimakan tidak dapat diserap dengan optimum. Jadi meal shakes membnatu menghasilkan sel yang lebih sihat supaya dapat membantu menyerap nutrien, menyumbang kepada keperluan vitamin dan menampung kekurangan nutrien dari makanan harian.




Untuk mencuba produk ini, sila hubungi saya di:

Call/Whatsapp : 0179120329

Email : anakibuhebat@gmail.com

Add fb saya Norhidayah Che Man untuk chatting dengan saya dan mendapatkan info berkaitan produk SHAKLEE

Klik like di Fanpage saya Healthcare-Shoppe untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT 


No comments:

Post a Comment