Wednesday 17 July 2013

Bagaimana Memilih B-Complex yang Baik?

Sebelum itu, saya nak kongsikan manfaat utama B-Complex kepada kita. Antaranya :

♦ Menukar makanan kepada tenaga - membantu penghadaman, menukar lemak, karbohidrat dan protein kepada tenaga sekaligus mengurangkan masalah keletihan dan kelesuan.
♦ Melawan tekanan/stress - Memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia. 
♦ Membantu tumbesaran - Menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak-kanak. Membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang.
♦ Rambut beruban dan gugur - Membaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban dan mengekalkan kesihatan rambut.
♦ Baik untuk mata - Mengurangkan masalah keletihan mata, mencegah katarak, meningkatkan kualiti penglihatan, perkasakan memori dan daya pemerhatian/fokus.
♦ Mencegah anemia - Membantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibodi, merawat @ mencegah anemia, sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan, migrain, muntah-muntah, mabuk darat @ laut.
♦ Meredakan senggugut - Baik untuk masalah senggugut (PMS), meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman, terutamanya mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.
♦ Mencegah perlcche - Dikenali juga sebagai kerekahan mulut (mouth chilitis), mencegah jangkitan lidah (glossitis) dan nafas berbau.
♦ Detoksifikasi - Meredakan alahan.

Terdapat banyak jenis dan jenama vitamin atau supplement B-Complex di pasaran. Tapi pastikan kita memilih yang terbaik antara yang terbaik. Mari saya kongsikan cara untuk memilih B-Complex yang terbaik. Antaranya ialah :

√ Mengandungi kesemua 8 vitamin iaitu B1, B2, B3, B5, B6, B12, asid folik dan biotin sebagaimana dinyatakan dlm RDA (kesemuanya perlu diambil pada masa yang sama)
√ Harus mengandungi 100% RDA untuk asid folik dan biotin.
√ Pastikan jurang peratusan nilai harian B1, B2, B3 dan B12 tidak terlalu besar.
√ Elakkan pengambilan B-complex yang menawarkan rumusan larut air (sustain release)




Untuk mencuba produk ini, sila hubungi saya di:
Call/Whatsapp : 0179120329

Email : anakibuhebat@gmail.com

Add fb saya Norhidayah Che Man untuk chatting dengan saya dan mendapatkan info berkaitan produk SHAKLEE

Klik like di Fanpage saya Healthcare-Shoppe untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT




No comments:

Post a Comment