Saturday 16 March 2013

Set Kehamilan SHAKLEE





♥ Merupakan kombinasi Vita-Lea, B-complex, Vita-C dan OsteMatrix (Kalsium) serta Omega Guard. 

♥ Sesuai untuk ibu mengandung yang tidak boleh minum susu atau tidak 

mengambil supplemen kalsium lain.

♥ Pengguna set ini tidak perlu lagi mengamalkan Obimin kerana obimin boleh didapati dari Vita-Lea dan folat boleh didapati dari B-complex.


Berikut saya senaraikan kebaikan setiap supplement dalam set kehamilan SHAKLEE ini:

i) Vita-Lea dilengkapi dengan zat besi, folat, idone dan zink yang merupakan antara nutrisi penting yang diperlukan oleh ibu mengandung dan ibu yang merancang untuk menyusukan anak. Merupakan multivitamin dan ibu tidak perlu mengambil obimin lagi. Vitalea kaya dengan iron, sangat bagus bagi ibu-ibu yang mempunyai masalah mudah pitam dan pening serta mempunyai masalah anemia kerana vitalea membantu "maintain" HB anda. Anemia adalah sangat berbahaya kepada ibu serta bayi anda bila bersalin kelak.

ii)
B-complex SHAKLEE sangat unik kerana mengandungi asid folik dan 8 kumpulan Vitamin B. Membantu meningkatkan pembentukan sel darah merah dan meningkatkan penghasilan susu ibu serta mengurangkan kelesuan dan stress di kalangan ibu mengandung. Adalah sangat penting bagi memastikan keperluan asid folik adalah mencukupi 3bulan sebelum ibu merancang untuk mengandung sehingga tempoh awal mengandung kerana masalah gangguan pertumbuhan saraf dan neuro boleh berlaku seawal minggu pertama mengandung ketika janin baru terbentuk.

iii)
Vita-C membantu meningkatkan sistem pertahanan badan dan diperlukan untuk pembentukan kolagen (elemen penting dalam pembentukan salur darah). Ia juga membantu dalam penghadaman zat serta meningkatkan taraf sistem pertahanan tubuh contohnya menghalang daripada terkena selsema. 1biji vitamin C SHAKLEE bersamaan dengan 7biji oren. Mampukah kita untuk makan 7biji oren dalam sehari?

iv)
OsteMatrix (kalsium) membekalkan kalsium untuk pembentukan tulang dan gigi yang kuat bagi bayi dlm kandungan, membantu mengekalkan tekanan darah yang normal bagi ibu, membantu pengecutan otot dan pelancaran saraf dan membantu mengurangkan kekejangan serta kemurungan sepanjang kehamilan.

v)
Omega Guard merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi kesemua 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi t'masuklah EPA, DHA & ALA. Sangat bagus untuk ibu hamil bagi membantu tumbesaran & perkembangan otak janin dlm kandungan.









Untuk mencuba produk ini, sila hubungi saya di:

Call/Whatsapp : 0179120329

Email : anakibuhebat@gmail.com

Add fb saya Norhidayah Che Man untuk chatting dengan saya dan mendapatkan info berkaitan produk SHAKLEE

Klik like di Fanpage saya Healthcare-Shoppe untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT 






No comments:

Post a Comment