Friday 29 March 2013

Set Kesuburan Wanita & Lelaki

Kali ini saya ingin bercerita mengenai set kesuburan Shaklee. Ramai yang bertanya apakah supplement yang boleh membantu mereka untuk mendapatkan zuriat setelah lama mencuba? Sudah pasti saya mencadangkan mereka dengan supplement Shaklee kerana saya memang sudah jatuh hati dengan produk Shaklee. Weeeee...jom kita tengok sedikit info tentang set kesuburan Shaklee ini.


Mari saya terangkan sedikit mengenai supplement bagi membantu pasangan di luar sana yang sedang mencuba untuk hamil. Bagi set keburan wanita mengandungi ESP & GLA. Di bawah saya perincikan sedikit tentang kelebihan produk ini dalam membantu anda.


i) ESP - membantu membentuk tisu rahim serta sel ovum dan sel sperma yang sihat dan sempurna sekaligus meningkatkan tahap kesuburan serta peluang untuk hamil.

ii) GLA  membantu seorang wanita menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan iaitu lendir yang berwarna putih telur. Sebulan sekali seorang wanita akan mengeluarkan cecair yang sebegitu, yakni sewaktu subur. Namun, tak semua orang mendapati cecair yang dihasilkannya sebegitu ‘subur’. Di sinilah fungsi GLA untuk membantu dalam penghasilan cecair yang melambangkan kesuburan ini, yang membantu sperma untuk berenang ke uterus, terus ke tiub falopio untuk bersenyawa dengan sel ovum. Bukan itu saja, cecair ini juga membantu sperma untuk terus hidup dalam tiub falopio sehingga 5 hari. Jadi, kalau tak ‘kena’ hari subur pun masih ada can sebab sperma masih ada di situ sampai hari ke-5 (^__^)



Bagi set kesuburan untuk kaum lelaki pula, saya mencadangkan anda untuk mencuba Zinc complesx, Vita-C dan juga Vita-E. Antara keistimewaan produk ini dalam membantu anda ialah:


i) Zinc Complex meningkatkan hormon testosteron dan bilangan sperma.


ii) Vita-C - Sebagai vitamin yang menjaga kesegahan sel, vitamin C juga berfungsi menghasilkan sel sperma yang sihat. Sperma yang tidak sihat, lembik, lembab… akan menghadapi masalah untuk bersenyawa dengan sel ovum.

iii) Vita E & Selenium - bekerja bersama2 dengan vitamin C sebagai anti oksidan. Radikal bebas dalam tubuh mampu merosakkan sperma dan ovum. Jadi bagi menjaga kualiti sperma, seseorang lelaki harus mengambil vitamin E dalam kadar yang mencukupi. Selenium lengkap dalam Vita E Shaklee, untuk membantu pergerakan sperma agar lebih tangkas dan bergaya.




Namun harus diingat, soal rezeki ini semuanya dari Allah. Kita sebagai manusia harus berusaha, berdoa dan bertawakal kepadaNya. Insya Allah..












Untuk mencuba produk ini, sila hubungi saya di:



Call/Whatsapp : 0179120329

Email : anakibuhebat@gmail.com

Add fb saya Norhidayah Che Man untuk chatting dengan saya dan mendapatkan info berkaitan produk SHAKLEE

Klik like di Fanpage saya Healthcare-Shoppe untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT 





No comments:

Post a Comment